Obliczanie NWW

Plansza składająca się z dwóch części – podaje w kolejnych krokach sposób obliczania NWD dwóch liczb (1a) oraz NWW dwóch liczb (1b). Może być wykorzystywana w różnych sytuacjach – podczas wprowadzania tych pojęć a potem przy rozwiązywaniu zadań wymagających stosowania NWD lub NWW.
Pliki zasobu
Słowa kluczowe:
Podstawa programowa zasobu
2.5
Działania na liczbach naturalnychUczeń stosuje wygodne dla niego sposoby ułatwiające obliczenia, w tym przemienność i łączność dodawania i mnożenia
2.7
Działania na liczbach naturalnychUczeń rozpoznaje liczby naturalne podzielne przez 2, 3, 5, 9, 10, 100
2.8
Działania na liczbach naturalnychUczeń rozpoznaje liczbę złożoną, gdy jest ona jednocyfrowa lub dwucyfrowa, a także, gdy na istnienie dzielnika wskazuje poznana cecha podzielności
2.9
Działania na liczbach naturalnychUczeń rozkłada liczby dwucyfrowe na czynniki pierwsze
1.2
Liczby wymierne dodatnieUczeń dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli liczby wymierne zapisane w postaci ułamków zwykłych lub rozwinięć dziesiętnych skończonych zgodnie z własną strategią obliczeń (także z wykorzystaniem kalkulatora)
1.6
Liczby wymierne dodatnieUczeń szacuje wartości wyrażeń arytmetycznych
6.2
Wyrażenia algebraiczneUczeń oblicza wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych
2.5
Działania na liczbach naturalnychUczeń stosuje wygodne dla siebie sposoby ułatwiające obliczenia, w tym przemienność i łączność dodawania i mnożenia oraz rozdzielność mnożenia względem dodawania
2.7
Działania na liczbach naturalnychUczeń rozpoznaje liczby podzielne przez 2, 3, 4, 5, 9, 10, 100
2.8
Działania na liczbach naturalnychUczeń rozpoznaje liczbę złożoną, gdy jest ona jednocyfrowa lub dwucyfrowa, a także gdy na istnienie dzielnika właściwego wskazuje cecha podzielności
2.9
Działania na liczbach naturalnychUczeń rozkłada liczby dwucyfrowe na czynniki pierwsze
5.9
Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnychUczeń oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych, wymagających stosowania działań arytmetycznych na liczbach całkowitych lub liczbach zapisanych za pomocą ułamków zwykłych, liczb mieszanych i ułamków dziesiętnych, także wymiernych ujemnych o stopniu trudności nie większym niż w przykładzie: -1/2 / 0,25 + 5,25 / 0,05 – 7,5 (2,5 * 11/3) + 1,25
16.2
PierwiastkiUczeń szacuje wielkość danego pierwiastka kwadratowego lub sześciennego oraz wyrażenia arytmetycznego zawierającego pierwiastki
17.2
Tworzenie wyrażeń algebraicznych z jedną i z wieloma zmiennymiUczeń oblicza wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych
Informacje licencyjne
- Autor :
- Barbara Stryczniewicz