ZalogujZarejestruj

Sprawdzian wiadomości z edukacji polonistycznej oraz umiejętności czytania ze zrozumieniem

Sprawdzian wiadomości z edukacji polonistycznej oraz umiejętności czytania ze zrozumieniem
Uczniowie muszą wykazać się umiejętnością czytania ze zrozumieniem, wyszukiwania informacji w tekście, wyodrębniania z tekstu poznanych części mowy, znajomością nazw i kolejności występowania dni tygodnia oraz umiejętnością porządkowania wyrazów w kolejności alfabetycznej.
  Liczba wyświetleń: 26488
  Liczba pobrań: 3577
  Dodano: 2010-11-15
IMP_85832 (52757)

Słowa kluczowe:

Podstawa programowa zasobu

1.b
Uczeń korzysta z informacji
rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne, zna wszystkie litery alfabetu; czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci i wyciąga z nich wnioski
3.f
Uczeń tworzy wypowiedzi
pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii), dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną oraz interpunkcyjną
15
Uczeń podaje i zapisuje daty; zna kolejność dni tygodnia i miesięcy; porządkuje chronologicznie daty; wykonuje obliczenia kalendarzowe w sytuacjach życiowych; odczytuje wskazania zegarów w systemach: 12- i 24-godzinnym, wyświetlających cyfry i ze wskazówkami; posługuje się pojęciami: godzina, pół godziny, kwadrans, minuta; wykonuje proste obliczenia zegarowe
1.2
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi
3.1
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos teksty zbudowane z wyrazów opracowanych w toku zajęć, dotyczące rzeczywistych doświadczeń dzieci i ich oczekiwań poznawczych
3.2
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń czyta w skupieniu po cichu teksty zapisane samodzielnie w zeszycie oraz teksty drukowane
3.4
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń wyszukuje w tekstach fragmenty według niego najpiękniejsze, najważniejsze, trudne do zrozumienia lub określone przez nauczyciela
3.7
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń czyta samodzielnie wybrane książki
4.1
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst
4.1
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst
4.4
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze z pamięci i ze słuchu; przestrzega poprawności ortograficznej w wyrazach poznanych i opracowanych podczas zajęć
4.4
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze z pamięci i ze słuchu; przestrzega poprawności ortograficznej w wyrazach poznanych i opracowanych podczas zajęć
4.5
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń stosuje poprawnie znaki interpunkcyjne na końcu zdania i przecinki przy wyliczaniu, zapisuje poznane i najczęściej stosowane skróty, w tym skróty matematyczne
4.5
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń stosuje poprawnie znaki interpunkcyjne na końcu zdania i przecinki przy wyliczaniu, zapisuje poznane i najczęściej stosowane skróty, w tym skróty matematyczne
4.6
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej według pierwszej i drugiej litery
4.8
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń stosuje poprawną wielkość liter w zapisie tytułów utworów, książek, poznanych nazw geograficznych, imion i nazwisk
4.8
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń stosuje poprawną wielkość liter w zapisie tytułów utworów, książek, poznanych nazw geograficznych, imion i nazwisk
6.1
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń podejmuje próby zapisu nowych, samodzielnie poznanych wyrazów i sprawdza poprawność ich zapisu, korzystając ze słownika ortograficznego
6.3
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się
6.3
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się
6.4
Osiągnięcia w zakresie stosowania matematyki w sytuacjach życiowych oraz w innych obszarach edukacji
Uczeń odczytuje godziny na zegarze ze wskazówkami oraz elektronicznym (wyświetlającym cyfry w systemie 24-godzinnym); wykonuje proste obliczenia dotyczące czasu; posługuje się jednostkami czasu: doba, godzina, minuta, sekunda; posługuje się stoperem, aplikacjami telefonu, tabletu, komputera, zapisuje daty np. swojego urodzenia lub datę bieżącą; posługuje się kalendarzem, odczytuje oraz zapisuje znaki rzymskie co najmniej do XII
6.4
Osiągnięcia w zakresie stosowania matematyki w sytuacjach życiowych oraz w innych obszarach edukacji
Uczeń odczytuje godziny na zegarze ze wskazówkami oraz elektronicznym (wyświetlającym cyfry w systemie 24-godzinnym); wykonuje proste obliczenia dotyczące czasu; posługuje się jednostkami czasu: doba, godzina, minuta, sekunda; posługuje się stoperem, aplikacjami telefonu, tabletu, komputera, zapisuje daty np. swojego urodzenia lub datę bieżącą; posługuje się kalendarzem, odczytuje oraz zapisuje znaki rzymskie co najmniej do XII

Informacje licencyjne

  • Autor :
  • Elwira Margalska