Uczeń analizuje różnice w budowie mikroskopowej ciał stałych, cieczy i gazów
3.3
Właściwości materii
Uczeń posługuje się pojęciem gęstości
3.4
Właściwości materii
Uczeń stosuje do obliczeń związek między masą, gęstością i objętością ciał stałych i cieczy, na podstawie wyników pomiarów wyznacza gęstość cieczy i ciał stałych
8.1
Wymagania przekrojowe
Uczeń opisuje przebieg i wynik przeprowadzanego doświadczenia, wyjaśnia rolę użytych przyrządów, wykonuje schematyczny rysunek obrazujący układ doświadczalny
8.4
Wymagania przekrojowe
Uczeń przelicza wielokrotności i podwielokrotności (przedrostki mikro-, mili-, centy-, hekto-, kilo-, mega-); przelicza jednostki czasu (sekunda, minuta, godzina, doba)
Uczeń wyodrębnia z tekstów, tabel, diagramów lub wykresów, rysunków schematycznych lub blokowych informacje kluczowe dla opisywanego zjawiska bądź problemu; ilustruje je w różnych postaciach
1.4
Wymagania przekrojowe
Uczeń opisuje przebieg doświadczenia lub pokazu; wyróżnia kluczowe kroki i sposób postępowania oraz wskazuje rolę użytych przyrządów
Uczeń przelicza jednostki czasu (sekunda, minuta, godzina)
5.1
Właściwości materii
Uczeń posługuje się pojęciami masy i gęstości oraz ich jednostkami; analizuje różnice gęstości substancji w różnych stanach skupienia wynikające z budowy mikroskopowej ciał stałych, cieczy i gazów
5.2
Właściwości materii
Uczeń stosuje do obliczeń związek gęstości z masą i objętością