ZalogujZarejestruj

Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 2

Zobacz scenariusz
Zasób jest częścią zestawu

Każdy zestaw edukacyjny zawiera scenariusz lekcji, w którym wykorzystywane są powiązane zasoby.

 Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 2

Załącznik do scenariusza lekcji, podczas której dzieci będą redagować opis, doskonalić umiejętności posługiwania się mapą Polski oraz kształtować umiejętności rozpoznawania rzeczowników i przymiotników. 

  Liczba wyświetleń: 4629
  Liczba pobrań: 47
  Dodano: 2016-11-08
K3C2L8Z2 (112355)

Zasoby z zestawu

Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - scenariusz
2285
2016-11-08
Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - scenariusz
Scenariusz lekcji, podczas której dzieci będą redagować opis, doskonalić umiejętności posługiwania się mapą Polski oraz kształtować umiejętności rozpoznawania rzeczowników i przymiotników. 
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja polonistyczna
Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 1
2156
2016-11-08
Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 1
Załącznik do scenariusza lekcji, podczas której dzieci będą redagować opis, doskonalić umiejętności posługiwania się mapą Polski oraz kształtować umiejętności rozpoznawania rzeczowników i przymiotników. 
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja polonistyczna
Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 6
2111
2016-11-08
Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 6
Załącznik do scenariusza lekcji, podczas której dzieci będą redagować opis, doskonalić umiejętności posługiwania się mapą Polski oraz kształtować umiejętności rozpoznawania rzeczowników i przymiotników. 
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja polonistyczna
Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 4
2365
2016-11-08
Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 4
Załącznik do scenariusza lekcji, podczas której dzieci będą redagować opis, doskonalić umiejętności posługiwania się mapą Polski oraz kształtować umiejętności rozpoznawania rzeczowników i przymiotników. 
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja polonistyczna
Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 5
2176
2016-11-08
Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 5
Załącznik do scenariusza lekcji, podczas której dzieci będą redagować opis, doskonalić umiejętności posługiwania się mapą Polski oraz kształtować umiejętności rozpoznawania rzeczowników i przymiotników. 
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja polonistyczna
Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 3
2404
2016-11-08
Opis stroju regionalnego Czarnych Górali (górali nadpopradzkich) - załącznik 3
Załącznik do scenariusza lekcji, podczas której dzieci będą redagować opis, doskonalić umiejętności posługiwania się mapą Polski oraz kształtować umiejętności rozpoznawania rzeczowników i przymiotników. 
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja polonistyczna

Słowa kluczowe:

Podstawa programowa zasobu

1.a
Uczeń korzysta z informacji
uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji
3.a
Uczeń tworzy wypowiedzi
w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź, krótkie opowiadanie, krótki opis, list prywatny, życzenia, zaproszenie
3.c
Uczeń tworzy wypowiedzi
uczestniczy w rozmowach, także inspirowanych literaturą: zadaje pytania, udziela odpowiedzi, prezentuje własne zdanie i formułuje wnioski; poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych
1.1
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia okazuje szacunek wypowiadającej się osobie
1.2
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi
1.3
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby
2.2
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia
2.2
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia
2.3
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym
2.3
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym
2.4
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń porządkuje swoją wypowiedź, poprawia w niej błędy, omawia treść przeczytanych tekstów i ilustracji; nadaje znaczenie i tytuł obrazom, a także fragmentom tekstów
2.5
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń układa w formie ustnej opowiadanie oraz składa ustne sprawozdanie z wykonanej pracy
2.8
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń wykonuje eksperymenty językowe, nadaje znaczenie czynnościom i doświadczeniom, tworząc charakterystyczne dla siebie formy wypowiedzi
3.3
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera, określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych
3.4
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń wyszukuje w tekstach fragmenty według niego najpiękniejsze, najważniejsze, trudne do zrozumienia lub określone przez nauczyciela
3.5
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń eksperymentuje, przekształca tekst, układa opowiadania twórcze, np. dalsze losy bohatera, komponuje początek i zakończenie tekstu na podstawie ilustracji lub przeczytanego fragmentu utworu
3.6
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń wyróżnia w czytanych utworach literackich dialog, opowiadanie, opis
4.2
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń układa i zapisuje opowiadanie złożone z 6–10 poprawnych wypowiedzeń w ramach zagadnień opracowanych podczas zajęć; opisuje np. osobę, przedmiot, element świata przyrody na podstawie własnych obserwacji lub lektury
4.3
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze notatkę, życzenie, ogłoszenie, zaproszenie, podziękowanie, list; zapisuje adres nadawcy i odbiorcy; pisze krótkie teksty, wykorzystując aplikacje komputerowe
5.6
Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego
Uczeń łączy wyrazy w wypowiedzenia i poprawnie formułuje zdanie pojedyncze i zdanie złożone
5.6
Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego
Uczeń łączy wyrazy w wypowiedzenia i poprawnie formułuje zdanie pojedyncze i zdanie złożone
5.7
Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego
Uczeń odróżnia i nazywa utwory wierszowane od pisanych prozą, określa, który tekst jest notatką, zagadką, listem, życzeniem, podziękowaniem, ogłoszeniem, opowiadaniem, opisem, listem
6.3
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się

Informacje licencyjne

  • Właściciel praw do zasobu :
  • Europa+