Twoje stresory
Zobacz
scenariusz
Zasób jest częścią zestawu
Każdy zestaw edukacyjny zawiera scenariusz lekcji, w którym wykorzystywane są powiązane zasoby.

Karta pracy pozwalająca na wskazanie negatywnych bodźców wywołujących stres.
Pliki zasobu
Zasoby z zestawu

8136
2015-05-12
Ćwiczenie odczuwania ciężaru ciała
Słuchowisko stanowiące bazę do przeprowadzania prezentacji techniki relaksacyjnej pozwalającej na radzenie sobie ze stresem. Czyta Elżbieta Golińska.
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski, Wychowanie fizyczne, Wiedza o społeczeństwie

7620
2015-05-12
Skutki stresu
Karta pracy zawiera zadanie polegające na określeniu zaburzeń psychosomatycznych będących wynikiem nadmiernego stresu.
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski, Wychowanie fizyczne, Wiedza o społeczeństwie

11460
2015-05-12
Jak oswoić stres?
Scenariusz zajęć toczących się wokół tematu zapobiegania negatywnym skutkom stresu. Uczniowie diagnozują najczęstsze stresory i możliwe zaburzenia psychosomatyczne wynikające z nadmiernych napięć emocjonalnych, wskazują skuteczne metody walki ze st...
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski, Wychowanie fizyczne, Wiedza o społeczeństwie
Słowa kluczowe:
Podstawa programowa zasobu
1.1
Podstawowe umiejętności życia w grupieUczeń omawia i stosuje zasady komunikowania się i współpracy w grupie (np. bierze udział w dyskusji, zebraniu, wspólnym działaniu)
1.2
Podstawowe umiejętności życia w grupieUczeń wymienia i stosuje podstawowe sposoby podejmowania wspólnych decyzji
I.1.1
Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacjiCzytanie i słuchanie
Uczeń odbiera komunikaty pisane, mówione, w tym nadawane za pomocą środków audiowizualnych – rozróżnia informacje przekazane werbalnie oraz zawarte w dźwięku i obrazie
III.1.5
Tworzenie wypowiedziMówienie i pisanie
Uczeń uczestniczy w dyskusji, uzasadnia własne zdanie, przyjmuje poglądy innych lub polemizuje z nimi
III.2.11
Tworzenie wypowiedziŚwiadomość językowa
Uczeń operuje słownictwem z określonych kręgów tematycznych (na tym etapie rozwijanym i koncentrującym się przede wszystkim wokół tematów: rozwój psychiczny, moralny i fizyczny człowieka; społeczeństwo i kultura; region i Polska)
7.4
Edukacja zdrowotnaUczeń omawia konstruktywne sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami
7.5
Edukacja zdrowotnaUczeń omawia sposoby redukowania nadmiernego stresu i radzenia sobie z nim w sposób konstruktywny
7.6
Edukacja zdrowotnaUczeń omawia znaczenie dla zdrowia dobrych relacji z innymi ludźmi, w tym z rodzicami oraz rówieśnikami tej samej i odmiennej płci
7.7
Edukacja zdrowotnaUczeń wyjaśnia, w jaki sposób może dawać i otrzymywać różnego rodzaju wsparcie społeczne
1.2
Społeczna natura człowiekaUczeń przedstawia zasady komunikowania się; wyjaśnia zasady skutecznej autoprezentacji – kształtowania swojego wizerunku
1.3
Społeczna natura człowiekaUczeń wymienia cechy grup społecznych; charakteryzuje grupę koleżeńską i grupę nastawioną na realizację określonego zadania; uzasadnia, że efektywna współpraca przynosi różne korzyści; przedstawia różne formy współpracy w grupie
1.4
Społeczna natura człowiekaUczeń rozpoznaje sytuacje wymagające podjęcia decyzji indywidualnej i grupowej wyjaśnia i stosuje podstawowe sposoby podejmowania wspólnych decyzji
2.3
Kształcenie językoweKomunikacja językowa i kultura języka
6.2.2
Kształcenie językowe VII-VIIIZróżnicowanie języka
Uczeń rozpoznaje nazwy osobowe i miejscowe, rodzaje nazw miejscowych, używa poprawnych form gramatycznych imion, nazwisk, nazw miejscowych i nazw mieszkańców
6.2.5
Kształcenie językowe VII-VIIIZróżnicowanie języka
Uczeń wyróżnia środowiskowe i regionalne odmiany języka
7.1.7
Tworzenie wypowiedzi VII-VIIIElementy retoryki
Uczeń zgadza się z cudzymi poglądami lub polemizuje z nimi, rzeczowo uzasadniając własne zdanie
8.3
Samokształcenie VII-VIIIUczeń uczestniczy w życiu kulturalnym w swoim regionie
8.4
Samokształcenie VII-VIIIUczeń uczestniczy w projektach edukacyjnych (np. tworzy różnorodne prezentacje, projekty wystaw, realizuje krótkie filmy z wykorzystaniem technologii multimedialnych)
8.5
Samokształcenie VII-VIIIUczeń pogłębia swoją wiedzę przedmiotową i uczestniczy w wykładach publicznych, konkursach itp.
12.1.2
(klasa VII-VIII) Edukacja zdrowotnaW zakresie wiedzy:
Uczeń omawia sposoby redukowania nadmiernego stresu i radzenia sobie z nim w sposób konstruktywny