ZalogujZarejestruj

Rozrzutny wróbel

Zobacz scenariusz
Zasób jest częścią zestawu

Każdy zestaw edukacyjny zawiera scenariusz lekcji, w którym wykorzystywane są powiązane zasoby.

Rozrzutny wróbel

Nagranie dźwiękowe recytacji wiersza Jana Brzechwy „Rozrzutny wróbel”. Czyta Elżbieta Golińska.

  Liczba wyświetleń: 11944
  Liczba pobrań: 181
  Dodano: 2015-02-19
ESP1121_02 (110572)

Zasoby z zestawu

Ziarnko do ziarnka…
7950
2015-02-19
Ziarnko do ziarnka…
Karta pracy w dwóch wersjach, których wybór należy dostosować do poziomu kompetencji matematycznych uczniów. Zadanie rozwija zdolność logicznego myślenia i kształtuje umiejętność przewidywania konsekwencji własnych działań...
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja matematyczna, Edukacja polonistyczna, Edukacja społeczna
Kto oszczędza, temu nie grozi nędza
7015
2015-02-19
Kto oszczędza, temu nie grozi nędza
Scenariusz zajęć kształtujących postawę odpowiedzialności za własne czyny i przewidywanie skutków własnych działań. Uczniowie doskonalą umiejętność wyrażania własnych opinii oraz zdolność logicznego myślenia, wykonując matematyczne zadani...
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja matematyczna, Edukacja polonistyczna, Edukacja społeczna

Słowa kluczowe:

Podstawa programowa zasobu

1.a
Uczeń korzysta z informacji
uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji
1.b
Uczeń korzysta z informacji
rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne, zna wszystkie litery alfabetu; czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci i wyciąga z nich wnioski
3.c
Uczeń tworzy wypowiedzi
uczestniczy w rozmowach, także inspirowanych literaturą: zadaje pytania, udziela odpowiedzi, prezentuje własne zdanie i formułuje wnioski; poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych
4
Uczeń współpracuje z innymi w zabawie, w nauce szkolnej i w sytuacjach życiowych; przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz świecie dorosłych; wie, jak należy zachowywać się w stosunku do dorosłych i rówieśników (formy grzecznościowe); rozumie potrzebę utrzymywania dobrych relacji z sąsiadami w miejscu zamieszkania; jest chętny do pomocy, respektuje prawo innych do pracy i wypoczynku
5
Uczeń dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100 (bez algorytmów działań pisemnych); sprawdza wyniki odejmowania za pomocą dodawania
6
Uczeń mnoży i dzieli liczby w zakresie tabliczki mnożenia (bez algorytmów działań pisemnych); podaje z pamięci iloczyny; sprawdza wyniki dzielenia za pomocą mnożenia
8
Uczeń rozwiązuje proste zadania tekstowe (w tym zadania na porównywanie różnicowe, ale bez porównywania ilorazowego)
1.1
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia okazuje szacunek wypowiadającej się osobie
1.2
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi
1.2
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi
1.3
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby
2.2
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia
2.2
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia
2.3
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym
2.8
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń wykonuje eksperymenty językowe, nadaje znaczenie czynnościom i doświadczeniom, tworząc charakterystyczne dla siebie formy wypowiedzi
3.3
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera, określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych
3.4
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń wyszukuje w tekstach fragmenty według niego najpiękniejsze, najważniejsze, trudne do zrozumienia lub określone przez nauczyciela
4.6
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej według pierwszej i drugiej litery
5.6
Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego
Uczeń łączy wyrazy w wypowiedzenia i poprawnie formułuje zdanie pojedyncze i zdanie złożone
6.3
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się
6.3
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się
1.3
Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska społecznego
Uczeń przyjmuje konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad
1.10
Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska społecznego
Uczeń wykorzystuje pracę zespołową w procesie uczenia się, w tym przyjmując rolę lidera zespołu i komunikuje się za pomocą nowych technologii
3.2
Osiągnięcia w zakresie posługiwania się liczbami
Uczeń dodaje do podanej liczby w pamięci i od podanej liczby odejmuje w pamięci: liczbę jednocyfrową, liczbę 10, liczbę 100 oraz wielokrotności 10 i 100 (w prostszych przykładach)
3.3
Osiągnięcia w zakresie posługiwania się liczbami
Uczeń mnoży i dzieli w pamięci w zakresie tabliczki mnożenia; mnoży w pamięci przez 10 liczby mniejsze od 20; rozwiązuje równania z niewiadomą zapisaną w postaci okienka (uzupełnia okienko); stosuje własne strategie, wykonując obliczenia posługuje się znakiem równości i znakami czterech podstawowych działań
3.4
Osiągnięcia w zakresie posługiwania się liczbami
Uczeń dodaje i odejmuje liczby dwucyfrowe, zapisując w razie potrzeby cząstkowe wyniki działań lub, wykonując działania w pamięci, od razu podaje wynik oblicza sumy i różnice większych liczb w prostych przykładach typu: 250 + 50, 180 – 30; mnoży liczby dwucyfrowe przez 2, zapisując, jeśli ma taką potrzebę, cząstkowe wyniki działań; przy obliczeniach stosuje własne strategie
4
Osiągnięcia w zakresie czytania tekstów matematycznych
4.1
Osiągnięcia w zakresie czytania tekstów matematycznych
Uczeń analizuje i rozwiązuje zadania tekstowe proste i wybrane złożone; dostrzega problem matematyczny oraz tworzy własną strategię jego rozwiązania, odpowiednią do warunków zadania; opisuje rozwiązanie za pomocą działań, równości z okienkiem, rysunku lub w inny wybrany przez siebie sposób