ZalogujZarejestruj

Do dzieła!

Zobacz scenariusz
Zasób jest częścią zestawu

Każdy zestaw edukacyjny zawiera scenariusz lekcji, w którym wykorzystywane są powiązane zasoby.

 Do dzieła!

Karta pracy zawierające ćwiczenia leksykalne i utrwalające umiejętność podziału wyrazów na sylaby. 

  Liczba wyświetleń: 13139
  Liczba pobrań: 1265
  Dodano: 2015-02-19
ESP1041_04 (110513)

Zasoby z zestawu

Czy ta kwoka, proszę pana, była dobrze wychowana?
5787
2015-02-19
Czy ta kwoka, proszę pana, była dobrze wychowana?
Karta pracy powiązana z nagraniem: rozwija umiejętność interpretowania i analizowania tekstu oraz pozwala na wyciąganie wniosków.
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja polonistyczna, Edukacja społeczna
Czy samoocena jest trudna?
4877
2015-02-19
Czy samoocena jest trudna?
Scenariusz zajęć, które mają na celu doskonalenie umiejętności samooceny i samokontroli. Wpajane są takie wartości jak prawdomówność, sprawiedliwość oraz odróżnianie dobra od zła. Utrwalane są wiadomości z zakresu struktur składniowyc...
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja polonistyczna, Edukacja społeczna
Kwoka
8258
2015-02-19
Kwoka
Nagranie dźwiękowe recytacji wiersza Jana Brzechwy „Kwoka”. Czyta Elżbieta Golińska.
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja polonistyczna, Edukacja społeczna
Sprawdź się!
4609
2015-02-19
Sprawdź się!
Karta sprawdzająca do karty pracy „Do dzieła!” – ma na celu uświadomienie uczniom sensowności praktykowania samokontroli: pozwala im na samodzielne dokonanie oceny wykonanych zadań i określenie poziomu swojej wiedzy.
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja polonistyczna, Edukacja społeczna

Słowa kluczowe:

Podstawa programowa zasobu

1.a
Uczeń korzysta z informacji
uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji
3.c
Uczeń tworzy wypowiedzi
uczestniczy w rozmowach, także inspirowanych literaturą: zadaje pytania, udziela odpowiedzi, prezentuje własne zdanie i formułuje wnioski; poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych
3.e
Uczeń tworzy wypowiedzi
rozumie pojęcia: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie; dostrzega różnicę między literą i głoską; dzieli wyrazy na sylaby; oddziela wyrazy w zdaniu, zdania w tekście
3.f
Uczeń tworzy wypowiedzi
pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii), dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną oraz interpunkcyjną
2
Uczeń odróżnia dobro od zła, stara się być sprawiedliwym i prawdomównym; nie krzywdzi innych, pomaga słabszym i potrzebującym
1.1
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia okazuje szacunek wypowiadającej się osobie
1.2
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi
1.3
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby
2.2
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia
2.2
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia
2.3
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym
2.8
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń wykonuje eksperymenty językowe, nadaje znaczenie czynnościom i doświadczeniom, tworząc charakterystyczne dla siebie formy wypowiedzi
3.3
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera, określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych
3.4
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń wyszukuje w tekstach fragmenty według niego najpiękniejsze, najważniejsze, trudne do zrozumienia lub określone przez nauczyciela
4.1
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst
4.4
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze z pamięci i ze słuchu; przestrzega poprawności ortograficznej w wyrazach poznanych i opracowanych podczas zajęć
4.5
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń stosuje poprawnie znaki interpunkcyjne na końcu zdania i przecinki przy wyliczaniu, zapisuje poznane i najczęściej stosowane skróty, w tym skróty matematyczne
4.8
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń stosuje poprawną wielkość liter w zapisie tytułów utworów, książek, poznanych nazw geograficznych, imion i nazwisk
5.1
Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego
Uczeń wyróżnia w wypowiedziach zdania, w zdaniach wyrazy, w wyrazach samogłoski i spółgłoski
5.6
Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego
Uczeń łączy wyrazy w wypowiedzenia i poprawnie formułuje zdanie pojedyncze i zdanie złożone
6.3
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się
1.4
Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska społecznego
Uczeń ocenia swoje postępowanie i innych osób, odnosząc się do poznanych wartości, takich jak: godność, honor, sprawiedliwość, obowiązkowość, odpowiedzialność, przyjaźń, życzliwość, umiar, powściągliwość, pomoc, zadośćuczynienie, przepraszanie, uznanie, uczciwość, wdzięczność oraz inne, respektowane przez środowisko szkolne