ZalogujZarejestruj

Treść zadania jako wyrażenie algebraiczne

Treść zadania jako wyrażenie algebraiczne
Ekran zawiera animację przedstawiającą trójkąt z opisanymi kątami wewnętrznymi i omawiającą jak obliczyć za pomocą wyrażenia algebraicznego sumę kątów wewnętrznych. Znajduje się tu również ćwiczenia o latarniach ulicznych wspomagające zrozumienie zagadnienia.
  Liczba wyświetleń: 5020
  Liczba pobrań: 78
  Dodano: 2010-11-15
IMP_73127 (47113)

Słowa kluczowe:

Podstawa programowa zasobu

6.1
Elementy algebry
Uczeń korzysta z nieskomplikowanych wzorów, w których występują oznaczenia literowe, zamienia wzór na formę słowną
6.2
Elementy algebry
Uczeń stosuje oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych i zapisuje proste wyrażenie algebraiczne na podstawie informacji osadzonych w kontekście praktycznym
6.3
Elementy algebry
Uczeń rozwiązuje równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą występującą po jednej stronie równania (poprzez zgadywanie, dopełnianie lub wykonanie działania odwrotnego)
9.1
Wielokąty, koła, okręgi
Uczeń rozpoznaje i nazywa trójkąty ostrokątne, prostokątne i rozwartokątne, równoboczne i równoramienne
14.1
Zadania tekstowe
Uczeń czyta ze zrozumieniem prosty tekst zawierający informacje liczbowe
14.2
Zadania tekstowe
Uczeń wykonuje wstępne czynności ułatwiające rozwiązanie zadania, w tym rysunek pomocniczy lub wygodne dla niego zapisanie informacji i danych z treści zadania
14.3
Zadania tekstowe
Uczeń dostrzega zależności między podanymi informacjami
14.4
Zadania tekstowe
Uczeń dzieli rozwiązanie zadania na etapy, stosując własne, poprawne, wygodne dla niego strategie rozwiązania
14.5
Zadania tekstowe
Uczeń do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym stosuje poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności rachunkowe, a także własne poprawne metody
14.6
Zadania tekstowe
Uczeń weryfikuje wynik zadania tekstowego, oceniając sensowność rozwiązania
6.1
Elementy algebry
Uczeń korzysta z nieskomplikowanych wzorów, w których występują oznaczenia literowe, opisuje wzór słowami
6.2
Elementy algebry
Uczeń stosuje oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych i zapisuje proste wyrażenia algebraiczne na podstawie informacji osadzonych w kontekście praktycznym, na przykład zapisuje obwód trójkąta o bokach: a, a+2, b; rozwiązuje równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą występującą po jednej stronie równania (przez zgadywanie, dopełnianie lub wykonanie działania odwrotnego), na przykład (x-2)/3=4
9.1
Wielokąty, koła i okręgi
Uczeń rozpoznaje i nazywa trójkąty ostrokątne, prostokątne, rozwartokątne, równoboczne i równoramienne
14.1
Zadania tekstowe
Uczeń czyta ze zrozumieniem tekst zawierający informacje liczbowe
14.2
Zadania tekstowe
Uczeń wykonuje wstępne czynności ułatwiające rozwiązanie zadania, w tym rysunek pomocniczy lub wygodne dla niego zapisanie informacji i danych z treści zadania
14.3
Zadania tekstowe
Uczeń dostrzega zależności między podanymi informacjami
14.4
Zadania tekstowe
Uczeń dzieli rozwiązanie zadania na etapy, stosując własne, poprawne, wygodne dla niego strategie rozwiązania cm sześć., dm sześć., m sześć.
14.5
Zadania tekstowe
Uczeń do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym stosuje poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności rachunkowe, a także własne poprawne metody
14.6
Zadania tekstowe
Uczeń weryfikuje wynik zadania tekstowego, oceniając sensowność rozwiązania np. poprzez szacowanie, sprawdzanie wszystkich warunków zadania, ocenianie rzędu wielkości otrzymanego wyniku

Informacje licencyjne

  • Autor :
  • Anna Zalewska