ZalogujZarejestruj
Przejdź do strony

Dlaczego możemy rozmawiać przez telefon?

Dlaczego możemy rozmawiać przez telefon?

We współpracy z naszym ekspertem Pawłem Sobieszczykiem z Zakładu Badań Strukturalnych w Instytucie Fizyki Jądrowej PAN w Krakowie, przygotowaliśmy ciekawy miniwykład, który przybliży uczniom historię i sposób działania telefonu.

Film jest częścią naszego scenariusza lekcji na temat niezwykłych właściwości dźwięku. Uczniowie dzięki prostym doświadczeniom i zabawom edukacyjnym dowiedzą się, jak przenosi się dźwięk, czym jest fala akustyczna oraz zbudują własny telefon.

Więcej na temat wybranego scenariusza dowiesz się z naszego bezpłatnego serwisu z atrakcyjnymi pomysłami na zajęcia lekcyjne. Zobacz scenariusz

Źródło: http://www.scenariuszelekcji.edu.pl/scenariusze/dla-klas-i-iii/edukacja-techniczna/dlaczego-mozemy-rozmawiac-przez-telefon
  Liczba wyświetleń: 8651
  Liczba pobrań: 1
  Dodano: 2015-05-22
ZA-3 (110641)

Słowa kluczowe:

Podstawa programowa zasobu

1
Uczeń obserwuje i prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem
1.a
Uczeń zna środowisko techniczne na tyle, że:
orientuje się w sposobach wytwarzania przedmiotów codziennego użytku („jak to zrobiono?”): mebli, samochodów, sprzętu gospodarstwa domowego
1.b
Uczeń zna środowisko techniczne na tyle, że:
rozpoznaje rodzaje maszyn i urządzeń: transportowych (samochody, statki, samoloty), wytwórczych (narzędzia, przyrządy), informatycznych (komputer, laptop, telefon komórkowy); orientuje się w rodzajach budowli (budynki mieszkalne, biurowe, przemysłowe, mosty, tunele, wieże) i urządzeń elektrycznych (latarka, prądnica rowerowa)
1.5
Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska przyrodniczego
Uczeń prowadzi proste hodowle roślin, przedstawia zasady opieki nad zwierzętami, domowymi, hodowlanymi i innymi
1.6
Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska przyrodniczego
Uczeń planuje, wykonuje proste obserwacje, doświadczenia i eksperymenty dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych, tworzy notatki z obserwacji, wyjaśnia istotę obserwowanych zjawisk według procesu przyczynowo-skutkowego i czasowego
2.2
Osiągnięcia w zakresie znajomości informacji technicznej, materiałów i technologii wytwarzania
Uczeń wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne:
2.3
Osiągnięcia w zakresie znajomości informacji technicznej, materiałów i technologii wytwarzania
Uczeń stosuje poznaną technologię przy wykonywaniu przedmiotów użytkowych lub montowaniu wybranych modeli urządzeń technicznych

Informacje licencyjne

  • Właściciel praw do zasobu:
  • Logo autora