A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

46 zasobów

Katalog zasobów Szkoła podstawowa kl. 4-8 Wiedza o społeczeństwie Punkt podstawy programowej 1.1

Podstawa programowa do przedmiotu:  Wiedza o społeczeństwie

Godzina wychowawcza w kasie Michała.
Godzina wychowawcza w kasie Michała.

Karta pracy umożliwiająca pracę z tekstem i sprecyzowanie, na czym polega zaniżona, zawyżona i adekwatna samoocena.

Gimnazjum
Godzina wychowawcza
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
13167
Co ma wpływ na naszą samoocenę?
Co ma wpływ na naszą samoocenę?

Karta pracy umożliwiająca określenie czynników wpływających na ukształtowanie się określonego sposobu postrzegania samego siebie. 

Gimnazjum
Godzina wychowawcza
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
13417
Znam siebie czy dopiero poznaję?
Znam siebie czy dopiero poznaję?

Materiał filmowy: rozmowa z dr Małgorzatą Biedroń, pedagogiem, na temat tego, co jest najważniejsze w dokonywaniu samooceny i jakie pytania należy sobie wtedy zadać.

Gimnazjum
Godzina wychowawcza
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
11156
Poznać siebie
Poznać siebie

Scenariusz zajęć mających na celu rozwijanie samoświadomości. Uczniowie dowiadują się, jak dokonać samooceny, jakie pytania powinno się sobie wtedy zadać oraz rozpoznają czynniki na nią wpływające. Uczą się dostrzegać swoje pozytywne cechy, umiejętności i...

Gimnazjum
Godzina wychowawcza
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
12297
Pomyśl, jaki będzie skutek
Pomyśl, jaki będzie skutek

Scenariusz zajęć rozwijający umiejętność podejmowania decyzji i przewidywania konsekwecji własnych zachowań, a także kształtujących postawę odpowiedzialności za swoje działania. Uczniowie rozpoznają związki przyczynowo-skutkowe swojego postępowania, podej...

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
3120
Analiza konsekwencji
Analiza konsekwencji

Karta pracy zawiera zadanie polegające na rozwiązaniu wybranego problemu metodą drzewa decyzyjnego.

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
3245
Przyczyna czy skutek?
Przyczyna czy skutek?

Karta pracy pozwalająca na ćwiczenie umiejętności dostrzegania przyczyn i skutków własnych działań. 

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
2960
Zawsze jest wybór
Zawsze jest wybór

Ćwiczenie interaktywne w postaci quizu responsywnego pozwalające kształtować umiejętność przewidywanie konsekwencji własnych działań.

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
3347
Co nas łączy?
Co nas łączy?

Karta pracy powiązana z nagraniem – piosenką Piotra Rubika pt. „Jesteśmy inni”. Uczniowie analizują tekst utworu i redagują wypowiedź na zadane pytanie.

Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja informatyczna
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Etyka
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Technika
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Etyka
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Historia i społeczeństwo
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Wychowanie do życia w rodzinie
12956
O wartości różnorodności. Jak rozwiązujemy wspólnie zadania i problemy
O wartości różnorodności. Jak rozwiązujemy wspólnie zadania i problemy

Scenariusz zajęć toczących się wokół tematu inności i rozwijających umiejętność rozwiązywania problemów. Uczniowie poddają refleksji zagadnienie ludzkiej odmienności, rozpoznają różnorodność wspólnoty klasowej i wskazują sytuac...

Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja informatyczna
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Etyka
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Technika
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Etyka
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Historia i społeczeństwo
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Wychowanie do życia w rodzinie
13715
Czy dobrze być innym?
Czy dobrze być innym?

Karta pracy zawiera zadania do wykonania w domu. Uczniowie odpowiadają na pytania dotyczące bohaterów filmu Deana DeBloisa i Chrisa Sandersa pt. „Jak wytresować smoka”. 

Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja informatyczna
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Etyka
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Technika
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Etyka
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Historia i społeczeństwo
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Wychowanie do życia w rodzinie
10915
Wielki problem
Wielki problem

Karta pracy powiązana z ćwiczeniem interaktywnym. Zadaniem uczniów jest sporządzenie krótkich charakterystyk postaci historycznych, którym udało się rozwikłać nierozwiązywalne z pozoru problemy.  

Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja informatyczna
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Etyka
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Technika
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Wiedza o społeczeństwie
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Etyka
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Historia i społeczeństwo
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Wychowanie do życia w rodzinie
10388